درمان استفراغ سگ در دامپزشکی شیراز | دلایل استفراغ سگ | shiraz vet clinic

درمان استفراغ سگ در دامپزشکی شیراز | دلایل استفراغ سگ  | shiraz vet clinic

دلیل استفراغ در سگ

درمان استفراغ سگ در دامپزشکی شیراز

توسط دکتر دامپزشک متخصص حیوانات خانگی

مشاوره رایگان دامپزشکی شیراز

صحبت با دکتر دامپزشک در شیراز با شماره گیری تلفن زیر

09175619012

 علایم استفراغ در سگ | تشخیص استفراغ سگ

علایم استفراغ در سگ ها معمولا با این شرح است: استفراغ در سگ عمدتا با علامت هایی مثل سرازیر شدن آب از دهان سگ، لیس زدن زیاد لب ها و قورت دادن و یا بلع بیش از حد توسط سگ همراه می باشد. برخی سگ ها قبل از استفراغ کردن  چمن می‌خورند تا از مری خود در هنگام استفراغ و بازگشت موارد غذایی از معده به مری و دهان، محافظت کنند. به این دلیل که  چمن در اطراف مواد غذایی تیز مثل تکه های استخوان را قرار گرفته و آنها را می پوشاند تا این مواد تیز به دیواره مری سگ آسیب وارد نکنند و آن را زخمی نکنند. تا مری را نخراشد. در زمان استفراغ سگ انقباضات شدید دیواره شکم انجام می شود تا معده را فشرده کرده و مواد غذایی را از آن خارج کن.

اگر چنین علایمی در سگ خود می بینید و سگ شما مواد غذایی را بالا می آورد باید به سرعت با دامپزشک متخصص سگ مشورت کرده و شرایط را به او گزارش دهید. شما می توانید برای صحبت با دامپزشک و درمان استفراغ سگ در دامپزشکی شیراز با شماره 09175619012 تماس بگیرید.

دلیل استفراغ کردن در سگ چیست؟ | چرا سگ ها استفراغ می کنند؟

استفراغ در سگ همانند انسان یکی از راه های دفاعی بدن در برابر ورود ترکیبات خطرناک به داخل بدن است. زمانی که سگ غذای فاسد و یا مسمومی را می خورد، بدن حیوان در پاسخ به آن با فعال کردن عمل استفراغ و خارج کردن غذا فاسد یا ماده مضر، از باقی ماندن آن در بدن جلوگیری می کند. اما دلیل استفراغ فقط یک دلیل دفاعی و مفید نیست. استفراغ در سگ می تواند به عنوان علامتی از بیماری های مختلف ظاهر شود. در زیر لیستی از بیماری های سگ که سبب ایجاد استفراغ در سگ می شوند را برای شما در سایت مرکز مشاوره  کلینیک دامپزشکی شیراز آورده ایم:

ورم معده و روده (التهاب دستگاه گوارش) | انسداد روده ناشی از مواد خارجی، تومور، جابه جایی و | بیماری التهابی روده سگ | بیماری های انگلی دستگاه گوارش سگ |  قرارگیری در معرض سموم | برخی از انواع سرطان در سگ ها | بیماری کبد در سگ | بیماری کلیوی سگ ها | عفونت(باکتریایی، ویروسی یا قارچی) | دیابت شیرین | بیماری آدیسون | بیماری پانکراس | اسهال و استفراغ خونی در توله سگ و سگ بالغ | زخم دستگاه گوارش | ضربه به سر در سگ | عوارض جانبی دارو | آلرژی غذایی یا عدم تحمل غذا

اگر سگ زیبای شما دچار استفراغ شده است حتما حتما باید او را برای معاینه و تشخیص دلیل استفراغ نزد دامپزشک متخصص در کلینیک دامپزشکی شیراز ببیرد. چراکه استفراغ در سگ می تواند نشان دهنده بیماری های مهم باشد که تشخیص زودهنگام آن توسط دامپزشک، احتمال بهبودی سگ شما را افزایش می دهد. به عنوان مثال یکی از علایم بیماری پاروا ویروس در توله سگ و یا سگ های بالغ استفراغ می باشد. در صورتی که این بیماری در ابتدای شروع و درگیری سگ تشخیص داده شود به راحتی کنترل و درمان می شود اما اگر چند روز از شروع بیماری گذشته باشد و اسهال و استفراغ خونی سگ شروع شده باشد احتمال پاسخ به درمان در سگ کاهش می یابد و به درمان پاسخ نمی دهد تا جایی که سبب مرگ حیوان شود.

تشخیص و درمان استفراغ سگ در دامپزشکی شیراز

توسط متخصص حیوانات خانگی سگ و گربه

برای کسب مشاوره رایگان و صحبت با دامپزشک کلینیک دامپزشکی شیراز با شماره زیر تماس بگیرید

09175619012

زمانی که سگ شما استفراغ میکند، چه اقداماتی باید انجام دهید؟

در مواردی یک سگی که استفراغ کرده نیاز به درمان فوری دارد. اگر سگ شما هر یک از این علائم را داشت با دامپزشک تماس بگیرید تا روند درمان استفراغ سگ در دامپزشکی شیراز برای او در نظر گرفته شود. این موارد را برای شما در زیر آورده ایم:

1-      استفراغ مکرر در سگ را جدی بگیرید – سگی که به طور مدام استفراغ می‌کنه خیلی زود آب و املاح بدنش رو از دست میده و سریع ضغیف خواهد شد. این مورد در توله سگ ها که هنوز توان بدنی کافی را ندارند و یا سگ های با سن خیلی بالا اهمیت بیشتری دارد. همچنین در سگ هایی که بیماری های دیگر مبتلا باشند.

2-      اگر استفراغ سگ شما به صورت پرتابی می باشد، می تواند نشان دهنده انسداد در قسمتی از دستگاه گوارش سگ باشد. باید سگ خود را به کلینیک دامپزشکی شیراز و مرکز رادیولوژی و سونوگرافی سگ شیراز ببرید تا روند تشخیص وجود جسم خارجی در دستگاه گوارش سگ انجام شود.

3-      بی‌حالی و افسردگی- نشان می دهد که حال عمومی سگ شما مساعد نیست و استفراغ بر عموم بدن تاثیر گذار بوده است.

4-      اسهال شدید سگ– در صورتی که همراه با استفراغ سگ شما اسهال نیز داشته باشد به صورت سبب از دست رفتن آب بدن سگ می شود.

5-      کاهش ادرار کردن سگ که به دلیل کاهش آب بدن سگ رخ خواهد داد

6-      درد و/یا بزرگ شدن شکم- این علائم معمولا به دلایل جدی‌تر استفراغ اشاره می‌کند.

7-      اگر سگ تلاش‌های پی در پی برای استفراغ انجام می‌دهد اما نمی‌تواند.- این یک نشانه شناخته شده از اتساع معده و پیچ‌خوردگی روده (GVD یا نفخ شکم)،که یک بیماری بالقوه کشنده است می‌باشد.

8-      وجود خون در محتویات استفراغ شده- در صورت وجود خون قرمز یا ماده‌ی قهوه‌ای رنگی که شبیه به پودر قهوه می‌ماند.(خون تازه قرمز رنگ می‌ماند و خونی که تا حدودی در فرآیند هضم بوده مانند پودر قهوه است) برخی از علل خون‌ریزی های دستگاه گوارشی در سگ ها، باید فورا و به طور اورژانسی مورد درمان قرار بگیرند.

9-      در صورتیکه محتویات استفراغ شده سبز روشن هستند.-برخی از سم موش‌ها به رنگ سبز روشن هستند. این نوع مسمومیت نیز می‌تواند جان سگ را بگیرد.

از طرفی اگر سگ شما فقط یک تا دوبار استفراغ کرده و اکنون خوب به نظر می‌رسد؛ این درمان‌های خانگی می‌توانند موثر واقع شوند.

تمام منابع غذایی و آب او را برای مدت 6 تا 8 ساعت از دسترس‌اش خارج کنید.

اگر سگ شما در طول اینمدت استفراغ نکرد به او کمی آب بدهید. در صورتیکه سگ توانست تحمل کند به تدریج مقدار آبی را که به او می‌دهید بیشتر کنید. اگر بعد از 12 ساعت از زمانی که مجاز به نوشیدن است گذشت و سگ استفراغ نکرد ، مقدار کمی گوشت مرغ (بدون استخوان و پوست) مخلوط با پلو سفید به او بدهید. اگر سگ توانست آن را تحمل کند و استفراغ نکند حجم غذا را افزایش دهید و این نوع غذا را ظرف یک یا دو روز با غذای اصلی خودش جایگزین کنید. به طوریکه ابتدا آن ها را مخلوط کرده و بعد به رژیم غذایی روال خودش باز گردانید.

تمام این کارها باید در حدود 3 روز انجام شود. اگر در هر مرحله‌ای سگ شروع به استفراغ کرد، حتما به دامپزشک مراجعه کرده تا علت استفراغ سگ را تشخیص دهد.

درمان استفراغ سگ در دامپزشکی شیراز | کلینیک دامپزشکی سگ شیراز آماده ارائه خدمات درمانی برای سگ های مبتلا به استفراغ

در کلینیک دامپزشکی شیراز تمام امکانات برای تشخیص اصلی استفراغ در سگ و درمان استفراغ سگ در دامپزشکی شیراز مهیا شده است. برای هماهنگی و رزور نوبت قبلی برای معاینه سگ خود با شماره 09175619012 تماس حاصل فرمایید.

توجه: استقراغ در سگ می تواند نشان دهنده شرایط خطرناک نیز باشد. به این موارد در استفراغ سگ حتما توجه کنید:

استفراغ در سگ و توله سگ می‌توانه در اثر بیماری‌های عفونی یا تحریک مرکز استفراغ به وسیله سم های ترشح شده از باکتری‌ها باشه. استفراغ های شدید در سگ تعادل الکترولیت‌های بدن را بر هم میزنه و همین عامل میتونه حتی باعث مرگ سگ شما بشه. گاهی استفراغ به دلیل انسداد در بخش های مختلف دستگاه گوارش توسط اجسام خارجی است. وجود جسم خارجی مانند استخوان و تکیه از اسباب بازی و … می تواند چنین شرایطی را در سگ به وجود آورد. سرطان، پانکراتیت حاد، نارسایی کبدی، نارسایی کلیوی، نارسایی غدد فوق کلیوی، پیومتر و بیماری سایر اعضا نیز می‌توانه سبب استفراغ در سگ بشه.

با توجه به موارد گفته شده با خطرات استفراغ در سگ ها آشنا شدید. پس اگر سگ شما دچار استفراغ شده است سریع با شماره 09175619012 تماس بگیرید و وضعیت سگ خود را برای دامپزشکان کلینیک دامپزشکی شیراز شرح دهید. تا در صورت لزوم دامپزشکان ما شما را برای درمان استفراغ سگ در دامپزشکی شیراز ارجاع دهند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی