تخلیه کیسه مقعدی سگ

تخلیه کیسه مقعدی سگ | هزینه و قیمت تخلیه کیسه مقعدی سگ در دامپزشکی شیراز

تخلیه کیسه مقعدی سگ | هزینه و قیمت تخلیه کیسه مقعدی سگ در دامپزشکی شیراز

مشاوره رایگان دامپزشکی د ارتباط با بیماری ها و مشکلات کیسه های مقعدی در سگ

برای صحبت با دامپزشک و پرسیدن سوالات خود در ارتباط با تخلیه کیسه مقعدی سگ با ما در ارتباط باشد

شماره تماس برای مشاوره رایگان و رزرو نوبت کلینیک دامپزشکی

09175619012

کیسه مقعدی در سگ غدد کوچکی هستند که در کنار مقعد سگ و در موقعیت ساعت 4 و 8 قرار می گیرند. کاربرد این کیسه ها در سگ در تعیین نواحی قلمرو سگ می باشد که از طریق ترشحات آن و بویی که می دهد این کار را انجام می دهد. کیسه مقعدی در سگ هایی که به صورت آزاد زندگی می کنند به دلیل نوع تغذیه ای که دارند و غذاهای سفت و بعضا استخوان مصرف می کنند در فواصل مختلف در طی مدفوع کردن حیوان تخلیه شده و ترشحات در آن تجمع پیدا نمی کنند. اما در سگ های خانگی که نوع غذا متفاوت شده و عمدتا غذاهای نرم به حیوان داده می شود، ترشحات کیسه مقعدی به طور طبیعی خارج نشده و تجمع پیدا می کنند که می تواند بیماری زا باشد و همچنین سبب تحریک حیوان و خارش و … شود. در این مقاله قصد داریم در سایت کلینیک دامپزشکی شیراز در ارتباط با تخلیه کیسه مقعدی سگ و دلایل آن و هزینه تخلیه کیسه مقعدی سگ در کلینیک دامپزشکی شیراز صحبت کنیم و خطرات ناشی از عدم تخلیه به موقع کیسه های مقعدی سگ را برایتان شرح دهیم. پس تا پایان با سایت دامپزشکی شیراز همراه باشد و این مطلب در مورد تخلیه کیسه مقهدی سگ را از دست ندهید.

تخلیه کیسه های مقعدی

کیسه های مقعدی در سگ ها محل جمع شدن ترشحات غدد مقعدی موجود در قسمت های انتهایی راست روده و ناحیه رکتوم هستند. این مواد بسیار بد بو هستند و افزایش و عدم تخلیه آنها سبب اذیت شدن حیوان می شود. اگر ترشحات کیسه مقعدی سگ به شکل طیعی یا مصنوعی تخلیه نشوند سفت خواهند شد و حتی ممکن است دچار عفونت شوند. گاهی اوقات مشکل کیسه مقعدی سگ آنقدر پیچیده شده است که نیازمند انجام جراحی برای درمان می باشند.

 در ارتباط با سگ هابی که نژاد بزرگ هستند و فالیت بدنی زیادی دارند و پر تحرک می باشند عمدتا نیازی به تخلیه کیسه های مقعدی نیست چرا که در اثر انقباض عضلات ناحیه این کیسه ها به مرور زمان خود تخلیه می شوند و تترشحات در کیسه باقی نمی ماند و تجمع پیدا نمی کند. اما در همین سگ ها نیز در صورت تغذیه نامناسب و وجود مشکل عفونی و یا التهابی و .. در کیسه های مقعدی، ممکن است عمل تخلیه آنها انجام نشود و نیازمند مراجعه به کلینیک دامپزشکی در شیراز و معاینه توسط دکتر دامپزشک باشند.

زمانی که طول میکشد تا کیسه مقعدی در سگ پر شود و نیاز به تخلیه آن باشد متفاوت است و بسته به نوع غذای سگ، نژاد سگ، میزان تحرک و فعالیت سگ و عملکرد دستگاه گوارش سگ این زمان متفاوت است. در برخی از سگ ها هر 2 هفته این کیسه ها پر می شود و موجب ناراحتی حیوان می گردد در حالی که در برخی دیگر تا ماه ها نیز نیازی به تخلیه آن نخواهد بود.

هر چه حجم مواد فیبری غذا مانند سبزیجات و گیاهان پخته و خام نظیر هویج، کدو، شلغم، کرفس و کاهو بیشتر باشد فاصله زمانی پر شدن کیسه های مقعدی نیز طولانی تر می گردد. در صورت پر شدن کیسه های مقعدی حیوان پشت خود و ناحیه کپل و مقعد را روی زمین می کشد و یا ممکن است این نواحی را لیس زده و دم خود را بالا بگیرد.

عوارض عدم تخلیه به موقع کیسه‌‌‌ های مقعدی

اگر کیسه‌های مقعدی سگ به موقع تخلیه نشوند، ممکن است مجرایی که ترشحات را از این کیسه ها خارج می کند مسدود شده و کیسه مقعدی سگ دچار التهاب شود. بهتر است برای تخلیه کیسه مقعذی سگ خود به کلینیک دامپزشکی شیراز مراجعه نمایید تا پس از معاینه با روش اصولی و درست تخلیه کیسه مقعدی سگ انجام شود.

گاهی ممکن است برخی افراد خودشان در خانه اقدام به تخلیه کیسه مقعدی سگ نمایند در این حالت اگر حیوان در زمان این کار عکس العمل شدید نشان داد و احساس در زیاد داشت و زوزه می کشید و یا اینکه با فشار دادن چیزی از کیسه مقعدی سگ خارج نشد باید سریعا به دکتر دامپزشک سگ در شیراز در کلینیک دامپزشکی شیراز مراجعه کنید تا حیوان مورد معاینه کامل قرار بگیرد چراکه ممکن است مجاری خروجی کیسه های مقعدی سگ شما مسدود شده باشد و این شرایط می توان خطر زیادی برای سگ شما داشته باشد. گاهی نیز آنقدر علایم شدیدی در ارتباط با کیسه­های مقعدی سگ وجود دارد که دامپزشک تصمیم به برداشت آن ها از طریق جراحی می کند. بخش جراحی کلینیک دامپزشکی شیراز انواع جراحی در حیوانات خانگی را در اتاق عمل مجهز مخصوص حیوانات انجام می دهد.

پیشگیری از بیماری ها و مشکلات کیسه مقعدی در سگ

بهترین راه برای درمان و پیشگیری از بیماری های کیسه مقعدی در سگ استفاده از تغذیه مناسب سگ و استفاده از غذاهایی با درصد فیبر بالا است. فعالیت بدنی و ورزش کردن و بردن سگ به پیاده روی و هچنین کنترل وزن سگ نیز بسیار مهم است. در کنار این موارد چکاپ منظم حیوان توسط دکتر دامپزشک نیز می توان به تشخیص به موقع و انجام درمان مناسب کمک کند. توصیه می شود در خودتان در خانه اقدام به تخلیه کیسه مقعدی سگ نکنید و سگ را برای انجام این کار به کلینیک دامپزشکی شیراز ببرید.

anal sanal sac in dogac in dog

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد

کپی