واکسیناسیون گربه در شیراز

سن مناسب برای شروع واکسیناسیون در بچه گربه ها

هزینه و قیمت واکسن گربه در دامپزشکی شیراز

مشاوره رایگان در ارتباط با واکسیناسیون در گربه ها

در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با زمان واکسیناسیون و انواع واکسن گربه و همچنین قیمت واکسن زدن گربه با مرکز مشاوره دامپزشکی شیراز در ارتباط باشید و سوالات خود را از دامپزشکان ما بپرسید

09175619012

اگر شما از گربه ای زیبا در خانه خود نگهداری می‌کنید و یا قصد دارید در آینده نزدیک گربه ای خریداری کرده و از آن به عنوان حیوان خانگی در کنار خود نگهداری کنید، لازم است که اطلاعات کافی و دقیقی در ارتباط با تغذیه گربه خود، شرایط نگهداری گربه و نیازهای گربه داشته باشید تا بتوانید زندگی مناسبی را برای گربه زیبا خود فراهم کنید. از جمله مهم ترین مباحث در ارتباط با گربه ها و هر حیوان خانگی دیگر بیماری هایی است که ممکن است برای آن حیوان در طول زندگی اتفاق بیفتد و بحث پیشگیری از این بیماری ها که اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. پیشگیری عز بیماری های گربه به کمک واکسیناسیون گربه به صورت منظم و اصولی و تحت نظارت دامپزشک در کلینیک دامپزشکی شیراز یا سایر کلینیک های دامپزشکی امکان پذیر خواهد بود.  از این رو بسیار مهم است که به عنوان صاحب یک گربه خانگی دوست داشتنی و زیبا از برنامه واکسیناسیون گربه و واکسن های ضروری در گربه آگاهی داشته باشید. پس تا پایان این مقاله با مرکز مشاوره دامپزشکی شیراز واقع در کلینیک دامپزشکی شیراز همراه باشید تا شما را با تمام موارد گفته شده آشنا کنیم. در صورتی که پس از مطالعه دقیق مطالب زیر هنوز سوالی در ارتباط با واکسن گربه در ذهن شما باقی ماند؛ کافیست از طریق شماره 09175619012 با مشاوره دامپزشکی شیراز تماس بگیرید و سوالات خود را از دامپزشکان ما در کلینیک دامپزشکی شیراز بپرسید تا پاسخی علمی و کامل دریافت نمایید.

برنامه واکسیناسیون گربه | سن شروع واکسن برای بچه گربه

از جمله سوالات  بسیار مهم که برای همه صاحبین گربه پیش خواهد آمد این است که از چه سنی و از چند ماهگی باید بچه گربه خود را برای واکسیناسیون گربه به کلینیک دامپزشکی ببریم؟

زمان شروع و ادامه برنامه واکسن بچه گربه، اهمیت زیادی دارد، چرا که بچه گربه در ابتدا سیستم ایمنی ضعیفی داشته و سیستم ایمنی بچه گربه قبل از تولد و در رحم گربه مادر تقویت می‎‌شود. این مقدار ایمنی جوابگوی ۵ تا ۷ هفته اول زندگی بچه گربه خواهد بود و در همین مدت می تواند بچه گربه را از ابتلا به بیماری های مهمی مانند کلسی ویروس، پنلوکوپنی گربه و هرپس ویروس گربه حفظ کند. با کم شدن ایمنی مادری بچه گربه به مبتلا شدن به این بیماری ها حساس شده و در صورت در معرض قرار گرفتن و یا در تماس بودن با گربه بیمار می تواند مریض شود. حال سوال اینجاست که چگونه می توان سیستم ایمنی بچه گربه را تقویت کرد تا به بیماری های گفته شده مبتلا نشود؟ پاسخ واکسیناسیون گربه در زمان مناسب است.  بنابراین زمان مناسب برای شروع واکسن بچه گربه ۲ ماهگی می باشد یعنی همان زمانی که ایمنی مادر در بدن بچه گربه پایین آمده است. قبل از اولین واکسن اجازه ندهید بچه گربه شما با گربه‌های دیگر مخصوصا گربه‌های خیابانی در تماس باشد. تا حد امکان از بیرون بردن بچه گربه خوداری کنید. زیرا امکان انتقال بیماری وجود خواهد داشت، درحالی که بچه گربه شما هنوز هیچ واکسنی را دریافت نکرده باشد.

بهترین حالت این است که قبل از رسیدن بچه گربه زیبای شما به سن 2 ماهگی یا 45 روزگی که سن مناسب واکسن گربه است؛ با دامپزشک مشورت کنید و نکات ضروری را در ارتباط با واکسیناسیون گربه و زمان آن و هزینه و قیمت آن از دامپزشک بپرسید و برای بردن گربه خود به کلینیک دامپزشکی برای انجام روند واکسیناسیون برنامه ریزی کنید تا این کار مهم در زمان درست انجام شود.

نظم و تداوم در اجرای برنامه واکسیناسیون توصیه اکید ما است. توصیه می‌کنیم برنامه واکسیناسیون بچه گربه خود را با هماهنگی و طبق برنامه ریزی دامپزشک اجرایی کنید. زیرا دامپزشک از بیماری‌های خاص آن منطقه اطلاع داشته و واکسن‌های مورد نیاز را تجویز خواهد نمود. حیاتی است که قبل از واکسیناسیون، بچه گربه برای بیماری‌هایی مانند بیماری لوسمی و FIV آزمایش شود.

برنامه واکسیناسیون گربه و اینکه گربه چه واکسن هایی را باید دریافت کند و یا به تجویز کدام واکسن ها نیازی ندارد؛ بسته به موقعیت جغرافیایی و بیماری های رایج در منطقه متفاوت است. به طور خلاصه برنامه واکسیناسیون گربه که در بیشتر کلینیک های دامپزشکی شیراز و ایران اجرا می شود و واکسن هایی که برای انجام این کار مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر است:

در شیراز و ایران برای گربه دو نوع واکسن وجود دارد:

1-     واکسن هاری گربه که از 3 ماهگی شروه می شود و تکرا واکسن هاری گربه سالیانه می باشد به طوری که وقتی گربه شما در سن 3 ماهگی اولین واکسن هاری خود را در کلینیک دامپزشکی دریافت کرد باید سالی یکبار دوباره برای دریافت تکرار واکسن هاری گربه او را به کلینیک دامپزشکی ببرید.

2-     واکسن چندگانه گربه یا واکسن 3 گانه گربه که از گربه شما در برابر سه بیماری مهم کلسی ویروس گربه، هرپس ویروس گربه و پنلوکوپنی گربه محافظت می کند و از سن 45 روزگی با 2 ماهگی آغاز شده و در ابتدا 2 تکرار با فاصله هر 3 هفته یا 4 هفته یکبار دارد و سپس مانند واکسن هاری گربه باید سالیانه تکرار شود.

واکسن هاری گربه در شیراز

واکسن هاری گربه

بیماری هاری یکی از بیمار های بسیار مهم واگیر بین انسان و حیوان است که گربه ها نیز به این بیماری مبتلا می شوند. از آنجا که این بیماری بسیار کشنده و خطرناک است پیشگیری از آن اهمیت بسیار زیادی دارد. یک گربه مبتلا به بیماری هاری می تواند این بیماری را به صاحب خود و سایر افراد در تماس با گربه انتقال دهد. با تجویز به موقع واکسن هاری گربه می توانید تا حدود زیادی از ابتلای گربه زیبای خود به این بیماری جلوگیری کنید. تجویز واکسن هاری گربه برای تمامی گربه های خانگی ضروری و اجباری است. اگر صاحب گربه ای هستید که هنوز واکسن هاری گربه را دریافت نکرده است حتما برای انجام این کار به کلینیک دامپزشکی در شهر خود مراجعه کنید. اگر ساکن شیراز هستید می توانید برای کسب مشاوره رایگان در ارتباط با واکسن هاری گربه و هزینه و قیمت واکسن هاری گربه از طریق تلفن 09175619012  با کلینیک دامپزشکی شیراز ارتباط برقرار کنید.

قیمت واکسن هاری گربه

برای آگاهی از آخرین قیمت واکسن هاری گربه در شیراز با کلینیک دامپزشکی شیراز تماس بگیرید و قیمت واکسن هاری گربه را از کارشناسان ما بپرسید. شماره تماس ما: 09175619012

واکسن چندگانه گربه | واکسن سه گانه گربه

واکسن چندگانه گربه یا واکسن سه گانه گربه که یکی از رایج ترین برندهای تولید کننده آن تحت عنوان واکسن Tricat گربه شناخته می شود جز واکسن های ضروری برای گربه های خانگی در کشور ایران است. این واکسن گربه شما را در برای 3 بیماری بسیار مهم و واگیر که تحدید کننده حیات حیوان هستند ایمن خواهد کرد. واکسن چندگانه گربه در کلینیک های دامپزشکی شیراز و شهرهای دیگر ایران موجود می باشد.

پیشگیری از بیماری هرپس ویروس گربه با تجویز به موقع واکسن چندگانه گربه

بیماری هرپس ویروس گربه یک بیماری بسیار مسری و واگیر در بیم گربه سانان است که به آن راینوتراکئیت ویروسی گربه سانان گفته می شود و توسط هرپس ویورس تیپ یک در گربه ها ایجاد می شود. این ویروسی یکی از علل عمده بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی در گربه است مه تحت عنوان سرماخوردگی گربه نیز شناخته می شوند. ای بیماری خطرناک می تواند گربه را در هر سنی آلوده کند اما احتمال رخداد بیماری در بچه گربه های حدود سن پنج هفتگی بیشتر از سنین دیگر است. گربه های واکسینه نشده بسیار به این بیماری حساس هستند. برای پیشگیری از این بیماری بهترین کار واکسینه کردن گربه با واکسن چندگانه گربه یا واکسن سه گانه گربه است. در صورتی که واکسیناسیون گربه خود را در زمان مناسب و در کلینیک دامپزشکی گربه تحت نظارت دکتر دامپزشک انجام دهید تا حد بسیار زیادی از ابتلای گربه خود به هرپس ویروس گربه جلوگیری می کنید.

واکسن چندگانه سگ در شیراز

پیشگیری از بیماری کلسی ویروس گربه با تزریق به موقع واکسن سه گانه گربه

بیماری کلسی ویروس گربه یکی از بیماری های تنفسی شایع در گربه هاست. عامل این بیماری که نوعی ویروس از خانواده وزی ویروس هاست، به دستگاه تنفسی (عموما ریه ها و راه های بینی) دهان (به همراه ایجاد زخم در دهان)، روده ها و عضلات اسکتی حمله میکنه. این بیماری در گربه های واکسینه نشده و بخصوص در خانه هایی که چندین گربه در اون زندگی میکنن، پناهگاه ها و پرورشگاه های گربه ها شایعه است.

گربه ها معمولا بعد از قرار گرفتن در تماس مستقیم با گربه های آلوده، به کلسی ویروس گربه مبتلا میشن. این تماس ها معمولا در جاهایی که گربه ها در تراکم بالا وجود دارن اتفاق می افته. مثل گربه دونی ها (خانه هایی که تعداد زیادی از گربه ها رو نگهداری میکنن) ، پناهگاه های گربه ها یا پرورشگاه های گربه. راه دیگه انتقال کلسی ویروس به گربه از طریق محیط زندگی آلوده به ویروس هست. به دلیل اینکه ویروس بیماری کلسی با استفاده از شوینده ها و ضد عفونی کننده های معمولی از بین نرفته و در محیط باقی میمونه، احتمال تماس گربه ها با این ویروس از طریق محیط بالا میره.

واکسینه کردن گربه بر علیه کلسی ویروس گربه بهترین راه پیشگیری از ابتلای گربه ها به بیماری کلسی ویروس است. واکسن زدن لزوما به این معنی نیست که گربه شما هیچ گاه به کلسی ویروس مبتلا نمیشه (احتمال ابتلا به بیماری رو کامل از بین نمیبره) ولی گربه های واکسینه وقتی به کلسی ویروس مبتلا میشن، علائم بیماری رو به صورت تخفیف یافته نشون میدن و به راحتی بهبود پیدا میکنن. واکسن کلسی ویروس گربه به صورت چندگانه (به همراه واکسن بیماری های دیگه) وجود داره و توسط دامپزشک به گربه تزریق میشه.

پیشگیری از بیماری پنلوکوپنی گربه با واکسن چندگانه گربه

پان لوكوپني (Panleukopenia) يك بيماري مهم و به شدت مسري در گربه‌هاست كه توسط ويروسي به نام پارو ويروس ايجاد مي‌گردد. معني لغوي پان لوكوپني در اصطلاح پزشكي يعني كاهش تمام گلبول‌هاي سفيد در خون. اين ويروس علاقه شديدي به سلول‌هاي در حال تكثير (مثل سلول‌هاي دستگاه گوارش، مغز استخوان و سيستم عصبي در حال تكامل) دارد و به همين خاطر در صورت آلودگي به انها حمله كرده و در فعاليتشان اختلال ايجاد مي‌كند. بنابراين علائم شايع اين بيماري مرتبط به اين دستگاه‌هاست مثل اسهال، استفراغ، كاهش تعداد سلول‌هاي سفيد در خون و علائم عصبي.

برای پیشگیری از بیماری پنلوکوپنی گربه واكسن بسيار مؤثري در برابر پان لوكوپني وجود دارد كه از اجزاء واكسن‌ چندگانه گربه یا واکسن سه گانه گربه مرسوم مي‌باشد. اين واكسن را اولين بار در سن 8-6 هفتگي تزریق و دوباره تا 4 ماهگي هر 4-3 هفته يكبار تكرار مي‌شود. براي گربه‌هاي بالاي سن 4 ماه نيز 2 بار تزريق با فاصله 4-3 هفته از هم‌ديگر انجام مي‌گيرد. در هر 2 گروه يكسال بعد از آخرين واكسيناسيون واكسن يادآوري تزريق مي‌شود و پس هر 3 سال يكبار تكرار مي‌گردد. با اين كه واكسن بسيار مؤثر است اما بايد به خاطر داشت كه هيچ واكسني مصونيت صد در صد در حيوان ايجاد نمي‌كند

قیمت واکسن چندگانه گربه

واکسن چندگانه گربه توسط شرکت ها و کشورهای مختلفی تولید می شوند ک هاین امر بر قیمت واکسن چندگانه گربه تاثیر گذار است. این واکسن از خارج از کشور وارد ایران شده و به همین دلیل قیمت آن متناسب با قیمت دلار تغییر خواهد کرد. برای آگاهی از آخرین قیمت واکسن چندگانه گربه از طریق شماره 09175619012  با کلینیک دامپزشکی شیراز تماس بگیرید.

محل فروش واکسن هاری و چندگانه گربه در شیراز

واکسیناسیون گربه یک امر تخصصی است که باید حتما در بیمارستان دامپزشکی و یا کلینیک دامپزشکی و توسط دکتر دامپزشک انجام شود. فروش واکسن هاری و فروش واکسن چندگانه گربه نیز در همین محل یعنی در کلینیک دامپزشکی انجام می شود. تجویز واکسن هاری گربه و واکسن چندگانه گربه نیز باید حتما در کلینیک دامپزشکی و توسط دکتر دامپزشک باشد.

واکسیناسیون گربه با واکسن هاری گربه و واکسن چندگانه گربه در کلینیک دامپزشکی شیراز

کلینیک دامپزشکی شیراز با دارا بودن کادر درمانی متشکل از دامپزشکان متخصص و با تجربه در زمینه انواع حیوانات خانگی از جمله انواع نژاد ها آماده خدمت رسانی در زمینه سلامت حیوانات خانگی در شهر شیراز است. واکسیناسیون گربه به صورت کاملا اصولی و توسط دکتر دامپزشک در کلینیک دامپزشکی شیراز انجام می شود. پس از انجام این کار اطلاعات مربوط به واکسن دریافتی و تاریخ مراجعه بعدی برای تجویز واکسن سری بعد در شناسنامه گربه شما نوشته خواهد شد. اگر در شیراز زندگی می کنید و می خواهید گربه خود را برای انجام واکسیناسیون گربه با واکسن هاری گربه و واکسن چندگانه گربه به کلینیک دامپزشکی ببرید می توانید قبل از مراجعه حضوری از طریق تماس با شماره 09175619012  با دامپزشکان ما صحبت کنید و اطلاعات کامل را در این زمینه به دست آورید.

آگاهی از هزینه و قیمت واکسیناسیون گربه در شیراز از طریق تماس با شماره زیر

09175619012

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپبورد